Tuesday, July 23, 2013

redha dan pasrah untuk kehilangan itu...

Assalamualaikum w.b.t

dah lama aku tak buka blog aku ni. since laptop aku hilang setelah kedai aku dirompak hari tu, aku dah tak ber blog lagi. selebihnya, aku malas nak sakitkan kepala hotak aku ni. so, aku rasa lebih baik aku hidup dalam dunia aku aje buat seketika.

hari ni, aku dah dapat laptop baru. Macbook Pro lagi tu! my hubby yang hadiahkan. thanks to him la kerana faham jiwa aku. hehe...sangat terharu ni. dia sangat baik hati!

Tapi my new macbook pro ni sangatlah rumit, buat aku yang tak pernah pakai brand apple ni. nak cari itu tak jumpa, nak cari ini tak jumpa. tapi, mujurlah aku ni rajin bertanya pakcik google. maka aku rasa tahap kefasihan aku menggunakkannya dah improve sikit hari ni. yeeaa...( tepuk tangan utk diri sdri)

setelah kejadian rompakan tu, aku jadi lebih bersyukur dengan apa yang aku ada. lebih menghargai. lebih berhati-hati. dan juga, lebih mendekatkan diri pada allah. iyalah...sesuatu perkara tu takkan berlaku tanpa izin dari Nya. jadi, aku redha...

yang menyedihkan...manuskrip novel aku yang dah 70% siap tu pon hilang sekali ngan laptop tu. silap aku sebab tak simpan lam pendrive...so, semuanya tergendala. aku sedang cuba taip sambungan yang baru. walaupun agak memakan masa jugak.

so, kepada yang follow novel cintaku tertinggal di KL tu, aku tak dapat nak update sambungannya.

oklah, aku nak sambung masak untuk berbuka puasa ni.

jumpa nanti ya?

selamat berbuka puasa...


No comments:

Post a Comment